Slezská Harta Head bike maraton 2015

08.06.2015 22:04

Ráno jsem vstával celkem brzy, protože jsem ještě nebyl vůbec nachystaný, tak abych všechno stihnul. Už od rána bylo teplo a předpověď slibovala až 29 stupňů, což se určitě naplnilo. Takže nasnídat, obléct, sbalit všechny věci, hlavně nezapomenout kolo a tretry. V 8:00 vyjíždím, ještě rychle natankovat a pak rychle do Zlatník, kde jsem byl na 8:30 domluvený s Davidem. Přihodili jsme jeho kolo a věci a vyjeli jsme směr Horní Benešov, odkud závod startuje. Na místo jsme dojeli kolem devíti a zaparkovali jsme na připravené louce. Odtud to bylo tak 300-400 metrů k centru závodu, vydali jsme se tedy vyzvednout startovní tašky, které se vydávali v nějaké tělocvičně. Jelikož jsme byli registrováni předem, tak vše proběhlo pěkně rychle. V tašce jsme našli kromě reklamních předmětů, startovního čísla a lístků na občerstvení, také sklenici na víno s vybroušeným motivem bikerů (fakt pěkná) a pěkné černé triko s logem závodu – David si zase (pro mě z nepochopitelných důvodů) objednal vel. M, která mu je samozřejmě velká, tak jsem mu jej, ač nerad vyměnil za své S.

 

Pak při cestě zpět k autu, jsme se už setkali s Vojtou, který přijel s rodiči a dali jsme se do příprav – převléct, smontovat kola, namazat, očistit, přifoukat, upustit… a pak se už pomalu rozjet a ke startu. Na start hlavního závodu Cross Kanec na 65km, jsme se začali řadit kolem 10:20 (start 10:30), teda David a já  - Vojta zvolil kratší trasu Cross Lončák na 35km, ten startoval o deset minut později. 

    

Takže ještě nezbytné informace od pořadatelů, sníst müsli tyčinku, nastartovat sporttestery a můžeme jít na věc. Start proběhl za vozem policie, který nás provedl městem a pak už ostrý start a vjezd do terénu, teda z počátku spíš na starou asfaltku, později na štěrkovou cestu, pak po posečené trávě (to fakt moc nejede) a nakonec i po lesních cestách – takže skoro všechny povrchy po kterých se dá jezdit.

No ze začátku mi to jako obvykle moc nejelo, hlavně po rovině a ve sjezdech mě zase pár lidí předjelo, ale jakmile začala cesta trochu stoupat, začal jsem se trochu probíjet startovním polem. Občas jsem někoho předjel, ten mi to pak zase ve sjezdu, nebo na rovince vrátil, ale v delších táhlých kopcích jsem je vždy setřásl nadobro. Po druhé občerstvovačce někde kolem 45km jsem konečně dojel i první ženu závodu Johanu Kolašínovou (jednu ze dvou ), tak jsem jí v kopci trochu poodjel, ale po asi 3km už byla zase za mnou, tak jsme jeli chvíli spolu a prohodili pár vět. Po výšlapu v lese jsme se od pořadatelů dověděli, že jsme na 21. a 22. místě, tak jsem do kopce za to zase trochu vzal a setřásl jsem jí nadobro. Pak už jsem dojel asi 7km před cílem další dva závodníky, ale nepředjel, začal jsem cítit, že přicházejí křeče do stehen – potřeboval jsem trochu oraz. Jel jsem tedy s nimi až do Benešova, kde už byl konečně cíl. V závěru to ještě vypadalo, že bych se mohl před oba dostat, ale nakonec jsem na ně neměl, závěr byl do kopce, na který jsem už neměl dostatek sil, proto oba dojeli přede mnou, jeden o 10 vteřin a druhý o 1 vteřinu. Celkově jsem tedy obsadil 21. místo a ve své věkové kategorii 11.. V cíli už byl i Vojta na krátké, který měl zase defekt, ale i přesto obsadil pěkné 83. místo. Tak jsme spolu s jeho rodiči počkali ještě na Davida, ten kousek před cílem spadl, ale nic vážného se mu nestalo a dokončil na krásné 35. pozici a jen trochu chybělo, aby se dostal pod 3 hodiny, což jej chvíli mrzelo.        

 

Teď už jen sprcha (příjemně vlažná), guláš a pivo, koblihy a koláče, opláchnout zaprášená kola – vše pěkně rychle bez front a čekání na vyhlášení a tombolu. 

I vyhlášení bylo celkem brzy. První 3 v každé kategorii dostali pohár a věcné ceny a absolutní vítězové zvlášť - prize money a ten úplně nejrychlejší muž dostal kolo za 25000 Kč.

 

Pak už velká tombola, prý 70 cen v celkové hodnotě 10000 Kč. Losování šlo celkem rychle, já jako obvykle nic nevyhrál, ale Vojta si odvezl pumpičku na kolo a David dostal pálenku, ponožky, svíčku a duši, kterou mi věnoval, abych nebrečel….

 

Myslím si, že to byla velice vydařená akce s veškerým komfortem pro závodníky. Celý den bylo sice horko, ale kompenzoval to svěží vítr, určitě bych tady zase za rok rád zavítal.   

 

 

 

Roman