MTB KPŽ Drásal

07.07.2015 11:51

V sobotu 4. 7. jsme se s Davidem vydali posbírat nějaké body v rámci KPŽ seriálu. Bohužel se nás více nesešlo, tak jsme vyrazili sami. Kolegové Roman s Alešem dali přednost Železnému prajzákovi, který se konal ve stejný den.

 

David se tento rok rozhodl pro trasu A měřící 115 km. Pojal to jako přípravu na příští týden, kdy nás společně s Romanem čeká Salzkammergut trophy a upřímně si myslím, že lepší přípravu zvolit nemohl. Drásal je tak náročný, že ho považujeme za nejnáročnější závod z našeho repertoáru (přestože jsem jel trasu B, myslím si to taky). Kvůli startu v 7:45 jsme vyjížděli z Opavy již před pátou hodinou ranní, takže spánku moc nebylo. Před startem samotným jsme se ještě zastavili pro pár rad a gelů ve stánku alltraining.cz, kde David vyhrál měsíční online trénink. Poté následovalo zahřátí svalů krátkým rozjetím po okolí a hurá na start. Trasu A jelo celkově přes 600 závodníků, tudíž se jednalo o konkurencí nabitý závod. Slavnostní výstřel odstartoval tu masu jezdců, které přišli podpořit diváci podél trasy na náměstí, kde se startovalo. Rozjezd trval poměrně dlouhou dobu, neboť 4 metry za startem stál kameraman uprostřed silnice, na kterého však moderátor včas upozornil.

 

Po hromadném startu jsem zamířil do auta, abych jen tak nečekal 4 hodiny na můj start. Před devátou jsem usoudil, že je pravý čas vyzvednout si startovní balíček, tričko a startovní číslo. Před tím jsem však zamířil do depa kooperativy, abych si nechal zkontrolovat kolo, zdali je v pořádku. Seřídili mi trošku přesmyk a promazali řetěz. Následovalo mé poslední jídlo před závodem a v 10:00 jsem opět stál u stánku alltraining.cz, kde proběhlo rozcvičení a poté „hromadné“ rozjetí (bylo nás asi 10). Lidem z alltrainingu bych chtěl velice rád poděkovat za poskytnuté zázemí a rady, které mi dopomohly k výsledku.

 

V 11:00 (půl hodiny před startem) už jsem se pohyboval v okolí startu, protože zkrátka nebylo co dělat. Na sluníčku sálalo obrovské vedro, takže stín obstaraný okolními budovami a stromy přišel vhod. Půl hodiny na to zazněl výstřel a bylo odstartováno. Vyjel jsem spolu s dalšími téměř 550 závodníky prověřit obtížnost tamějších kopců a sjezdů. Již na začátku jeden závodník spadl, zřejmě zapomněl na kameramana. Během prvních kilometrů jsem se střetl s chytrým trasérem, což byla akce pořádaná opět lidmi z alltrainingu a přestavuje to jízdu na určitý čas, která vám pomáhá držet tempo. Já jsem byl nadmíru spokojen, neboť trasér jel tempem vyhovujícím mé výkonnosti. Po celou dobu nás připravoval s trasou a radil kdy pít, jíst apod. Jeho tempo jsem akceptoval zhruba až do poloviny závodu, kdy najel do kopce a pomalu se mi vzdaloval. Od té doby už nebylo možné poslouchat další rady, protože se mi ztratil. Do cíle dojel asi o 11 minut přede mnou.

 

V průběhu závodu mi došlo pití, vzal jsem si totiž jen 0,7 litrovou láhev, což na to vedro bylo skutečně velmi málo. V takovém počasí je třeba hodně pít, takže jsem zastavil, bez jedné, na všech občerstvovačkách, které byly zásobeny opravdu bohatě (ovoce, koláče, koblihy, nutrend výrobky aj.). Jak jsem již psal, kopce a sjezdy drásalovských tras jsou neuvěřitelně těžké. Je to skoro pořád nahoru a dolů, avšak po technicky velmi náročném terénu. Některé dlouhé táhlé kopce vedly po silnici, ale nejednalo se o nic jednoduchého. Za roviny budete opravdu rádi.

 

Při posledním a asi nejtěžším sjezdu už jsem pomalu ztrácel sílu v rukou a nebyl schopen ani řadit. Ještě k tomu mě chytla mírná křeč do přední strany lýtka. Dokonce se mi ani nebrzdilo moc pohodlně, nejspíš proto se mi kolo řítilo sedmdesátkou. Poslední kilometry závodu jsem si pamatoval již z loňska, ale letos mi připadaly poněkud těžší, jenže mě hnali závodníci, které jsem měl na dohled. Skupinku jsem naháněl až do posledních metrů, na kterých mě chytla obrovská křeč do levého stehna, ale těch pár set metrů už jsem dojel.

 

Upřímně řečeno, byl jsem skutečně rád, když jsem projel cílem. Takovou únavu jsem doposud nezažil, což jen potvrzovalo obtížnost závodu. David dojel pár minut přede mnou, takže nebylo potřeba na sebe čekat, to mě opravdu nadchlo. Po závodě šel David do stánku alltraining.cz, kde proběhla analýza jeho jízdy. Já jsem v mezičase prohlédl stánky, abych zjistil, jaké novinky si pro nás výrobci připravili.

 

Zázemí závodu bylo připraveno velmi dobře, vše bylo poznačeno, našel jsem vše. Trochu paradoxní je, že ačkoliv se jedná o tak náročný závod, oblíbil jsem si jej. Vždy se rád vrátím vyždímat se na tak záživném závodě.

 

 

Vojta

 

 

 

 

Diskusní téma: MTB KPŽ Drásal

Nebyly nalezeny žádné příspěvky.

Přidat nový příspěvek