MTB Bělský okruh 2015

31.05.2015 10:33

Sobota 30. 5., pro nás den, kdy odjíždíme do Bělé na cyklistický závod Bělský okruh. Na této akci byli všichni (kromě mě) již loni, jenže neměli příležitost závod si oblíbit. Komu by se také chtělo závodit v hustém dešti a extrémně blátivém prostředí. Letos bylo naštěstí všemu jinak, panovalo slunečné počasí s mírným větříkem (pro mě osobně a řekl bych i většinu ostatních, nejlepší kombinace).

Při úvaze, kterou trasu z dvou nabídnutých pojedeme, jsme moc neváhali a vybrali tu kratší, tedy 30kilometrové potěšení. Nikomu se nechtělo jet dva stejné okruhy.

Do areálu závodu jsme přijeli relativně brzy (kolem 10 dopoledne), nebylo ani moc na výběr, i když jsme startovali až ve dvanáct. Prezentace totiž končila již v 10:30, což dle mého názoru není moc šťastné. No, byl alespoň dostatek času probrat taktiku závodu a pořádně se připravit. O půl 12 jsme se šli podívat na start dlouhé trasy a ihned poté nás již hnali na startovní pole, ať si unavíme nohy před startem samotným. Roman se postavil do první lajny, David za něj, já o 2 lajny za Davida a Aleš další tři lajny za mnou. Ale jak už to bývá na všech závodech, ke startovní špici se připojili opozdilci a my se tak posunuli o řadu dozadu.

12:00, desetivteřinový odpočet moderátora podpořilo na jeho vyzvání také obecenstvo. Start, 180členný balík vyrazil. Na začátku jsem si chtěl držet slušnou pozici, ovšem nebylo mi přáno, asi po 100 metrech mi spadl řetěz a než jsem ho nahodil, projeli skoro všichni závodníci. Takže kolegy Romana s Davidem, kteří jeli famózně, jsem potkal až v cíli. Mou stíhací jízdou jsem předjel určitě alespoň 1/2 balíku. V prvním stoupání jsem předjel i posledního závodícího Caramba člena, Aleše. Bohužel to nebylo naše poslední setkání, neboť asi v desátém kilometru jsem zjistil, že se mi z ničeho nic nejede moc pohodlně. No jo, mrknu na zadní kolo – prázdné. Mé úsilí bylo rázem ztraceno. Alešovi, když mě znovu předjížděl, jsem stihl tak akorát zamávat. V okamžiku, když jsem měnil duši, začalo lehce kapat – opravdu vydařený závod, říkám si. Naštěstí z toho nic nebylo a rychle to odešlo.

Po výměně duše jsem to hnal, seč mi síly stačily, abych dotáhl ztracené pozice. Jenže právě maximální úsilí mě zradilo, pár kilometrů před cílem mi výrazně ubyly síly. Dojel jsem tedy volně.

Celkově se mi ale závod líbil. Organizačně bylo vše, jak má být. Trasa byla také hezká, projíždění místem startu se mi zamlouvá. Jednak proto, že to dokáže povzbudit a také z pohledu diváků, kteří tak mají šanci závodníky vidět nejen odstartování a dojetí do cíle. Pochválit chci ještě moderátora, neboť jeho výkon považuji za velmi zdařilý.

Takže koho baví jezdit na kole a má šanci se do obce Bělá dostat, určitě přijeďte a tuhle akci vyzkoušejte. Čeká vás pěkný závod a také pohoštění. Kolo není jen na cestu do hospody ;)

Na závěr bych ještě rád poděkoval našemu poslednímu členu, který jako jediný nestartoval z důvodu zranění, které si přivodil na předešlém závodě Silesia Bike Marathon a přijel nás podpořit, i když ještě není zcela zdráv. A samozřejmě gratuluji klukům za krásné umístění (viz sekce Výsledky).

 

 

 

Vojta

 
 
 

Diskusní téma: MTB Bělský okruh 2015

Nebyly nalezeny žádné příspěvky.

Přidat nový příspěvek