Ludgeřovická patnácka aneb 15 tisíc metrů běžeckého odříkání

07.03.2016 07:15

Jarní běžecká sezóna opět po roce začala, a to 15-ti km během v Ludgeřovicích v přírodní rezervaci Černý les u Šilheřovic. Počasí bylo pro běh ideální, o čemž hovoří i účast cca 200 závodníků na startu a potvrzením běžeckého boomu, který již nastal v průběhu loňského roku. Start závodu byl na místním fotbalovém hřišti, kde bylo rovněž vytvořeno zázemí pro závodníky.

Trasa závodu byla oproti loňsku částečně pozměněna, ale pro milovníky běhu do „vrchu“ a posléze i do kopců to nebyl žádný problém. U mě, který však dává přednost krásným rovinatým „stereotypním“ běhům, však nikoliv. Od začátku jsem se snažil tempo nepřepálit, ale snad snaha, abych neudělal ostudu v novém dresu nebo „mladická“ nerozváženost způsobila pravý opak - přepálil jsem. Po prvním kilometru mi ukazovaly sporttestery kilometr za 4 min., a já si uvědomil, že mi srdce bije jako zvony o poledni a můj dech lape a lape po kyslíku. V průběhu jsem tedy trochu zvolnil a držel si tempo kolem 4.25 na km, ale dlouhý táhlý kopec po 6 km mě přinutil zvolnit podruhé a nastala má běžecká smrt. Poté jsem již nebyl schopen zrychlit, což se projevilo i na konečném času a určitě i na pořadí. Za Caramba! Team se Ludgeřovické 15 zúčastnil kromě mě ještě Roman, který skončil z našeho týmu nejlépe (v první desítce), následován Jakubem a Davidem.

Po doběhu jsme všichni obdrželi nápoj a občerstvení a závod byl ukončen bohatou tombolou, kde vyhrával každý. Ludgeřovická 15, co se týká organizace, proběhla na výbornou. Trasa vedla z 90% krásným lesním prostředím přírodní rezervace se zachovalými pěchotními sruby vybudovanými v roce 1936. Daný závod, i přes mé běžecké trápení, mohu jen doporučit.

Tak za 364 dnů opět v Ludgeřovicích. 

 

Tomáš

 

https://mkseitl.rajce.idnes.cz/Ludgerovice

mzub.rajce.idnes.cz/Ludgerovicka_15_-_2016/