Bolatická dvacítka

12.04.2017 07:48

Během víkendu od 8. do 9. dubna 2017 se se závody na Opavsku roztrhl pytel. V sobotu 8. dubna se konal běžecký závod v Jilešovicích, stejně tak jako závod cyklistický, tzv. Bolatická třicítka, v Bolaticích. V neděli 9. dubna se ve stejnojmenné obci konala Bolatická dvacítka, tedy běžecký závod na vzdálenost 10 nebo 20 km, jak již sám název napovídá.

            Já jsem spolu s Renčou dál přednost nedělnímu závodu, o který se s vámi podělím. Po těžkém středečním tréninku, kdy mě začalo bolet lýtko, jsem zvažoval, zda vůbec do závodu půjdu. V neděli po probuzení jsem si řekl, že teď to přece nevzdám a zkusím aspoň těch deset!  Bolatická dvacítka totiž byla, je a bude má srdeční záležitost. A tak jsem to zkusil. Lýtko mě kupodivu nebolelo, a tak jsem po krátkém přemlouvání Markem svolil a rozhodl se, že místo “desítky” poběžím “dvacítku”. 3, 2, 1, START!

            První dva kilometry se nesly v mírném tréninkovém tempu, noha ani po 4. kilometru nebolí, a tak začínám zrychlovat. U Strahovských rybníků mi početná přihlížející skupina napumpuje adrenalin do krve, takže opět zrychluji. Kousek dál na kopci předbíhám skupinku “Rychlých Holek” z PBK. V druhé polovině kopce se lýtko bohužel začíná ozývat, a tak zpomaluji. Zhruba na 6. kilometru si všímám mého konkurenta Valdemara z Ludgeřovic, který je výkonnostně na mé úrovni. Ztrácím ho až na 8. kilometru, kdy mě opět začíná pobolívat to zatracené lýtko. Mezi 9. a 12. kilometrem se na něj na konci Bělé opět napojuji, ale předbíhám ho až v nejtěžším úseku závodu, mezi 13. a 18. kilometrem. V posledních minutách přemýšlím, jakou taktiku na závěrečný sprint zvolit, a při pohledu na hodinky zjišťuji, že atakuji “osobák”. Po odbočení na ulici Padoly, zhruba kilometr do cíle, jsem na to “dupnul” a stupňovacím tempem dobíhám do cíle, 12 sekund před konkurentem a 15 sekund před “osobákem”. Z původního poklidného závodu se stalo drama, které končilo osobním rekordem.

            Po doběhnutí posledního běžce následoval doprovodný program, kdy jsme měli za doprovodu country kapely možnost zakoupit si něco na zub a proložit to vychlazeným pivkem. Tomu říkám vydařená neděle!

 

Stáňa Gargoš